Malang tidak berbau

Soalan yang aku selalu trigger buat kawan sebangsa aku..
Kita masih kuat dan mampu bekerja..andai satu hari ditimpa musibah..apakah kita mampu survive..?
Jawapan:itu qada dan qodar..(sokso kan ada) senyum sinis kepada aku..
Lagi soalan aku tanya..
Anda bekerja ..buat simpanan?
jawapan:ada ..ada simpan kat asb..mebeng..cimb..banyak la jugak ..(heheh)
soalan terakhir:
Epf dah ada berapa banyak..?kan dah lama kerja..boleh la masuk mutual funds
jawapan:dengan bangga..epf dah habes kuar dah...

Aku..cuma tersentap..bukan tak close sale.tapi aku cuma bandingkan jawapan yang aku dapat ni dengan survey yang aku buat kat konpeni mnc..

Aku nk try educate ppl tentang financial management..bukan nya aku suh amik pelan yang aku syorkan..kalau setuju amik itu dah kira bonus..

Banyak aku baca dalam buku..internet.yang lepas bersara..hidup lebih merana..aku selalu refer kat sini kclau.com.. Ustaz zaharuddin.net

Buka la mata..bukala minda..merdeka minda..merdeka wang