Innalillah...

 assalamualaikum,..

aku simpati kepada kawan lama aku yang stay kat penang.. aku dapat tahu arwah sudahpun meninggal dunia.arwah meninggal dunia akibat penyakit leukimia.af-fatihah. selama setahun arwah sakit leukimia...

aku ingin seru kepada kawan-kawan yang kat luar sana.. yang masih belum ada insuran nyawa atau simpanan sila la buat sebelum terlewat.. mungkin ramai tak faham kenapa tetiba aku seru untuk buat pengurusan wang .. aku kasihan dan simpati pada balu yang ditinggalkan. aku bukan nk komersialkan blog ni.. tapi seandainya ada yang membaca..carilah agent yang bertauliah untuk menguruskan apa yang patut..

aku buat kajian,..tak ramai yang buat wasiat,..ramai yang pikir wasiat tu tak penting .. pasal faraaid .. adalah jalan terakhir untuk selesaikan pembahagian harta. tapi untuk nk sampai ke faraaid bukan lah langkah atau masa yang singkat..

Cuba kaji sendiri.. kwsp banyak mana lah sangat.. cukup ka nk guna lepas pension?